assalamu'alaikum.. ^^

bismillahirrahmanirrahim..


ya Allah.. ramadhan kian hampir menutup tirainya.. :'( sesungguhnya aku merindui ramadhan-Mu.. adakah aku akan  terpilih untuk bertemu MADRASAH TARBIYYAH -Mu ini untuk tahun hadapan..tersimpul kemas..cuma Engkau Maha Mengetahui..


cabaran kepada umat dalam bulan ramadhan n 10 akhir ramadhan ni, Bazar ramadhan vs Bazir ramadhan n Lailatul Qadar vs Lailatul Kamdar..  huh ! mudah-mudahan kita tidak tergolong dalam golongan seperti 2, ameen.. !  heran sungguh dengan certain hati yang m'anggap ramadhan cuma sebagai jambatan untuk menemui destinasi;syawal.. hargailah ramadhan, enjoy berpesta ibadah secara komersial, nescaya anda xsanggup nak berpisah dengan ramadhan..betoiii, xbohong eh.. 30 hari mencari Cinta.. ya Allah..manisnyaa~ ^^


berlalunya sebahagian besaq dari hari-hari ramadhan sewajarnya menimbulkan kecemasan kepada kita. Apakah selama 19 hari kita berpuasa ni benar-benar telah menjadikan kita insan yang bertaqwa atau sebaliknya? kiniiii.. tibalah fasa terakhir, pembebasan api neraka pada 10 akhir ramadhan. Inilah masa untuk kita buat pelaburan untuk saham akhirat. Pelaburan ni xperlukan duit tapi ianya memerlukan masa n hati yang cekal n azam yang tinggi ! ayuh, hargailah ramadhan, buru Lailatul Qadar bukan Lailatul Kamdar..



0 comments:

Post a Comment

jom berkebun idea di sini.. :)