assalamu'alaikum.. ^^

bismillahirrahmanirrahim..

malam itu akan terus menyendiri, tanpa pengertian daripada manusia


pandang ke luaq jendela, merenung langit malam.. langit yang xpernah membuatkan ana rasa bosan, terbayang memori indah bersama orang-orang yang comel di dalam mahupun luarannya.. terasa dilimpahkan dengan rahmat Allah ketika tue.. teringin menjadi seperti mereka.. *senyum segaris :]

manusia tue, fitrahnya Islam.. tenang, damai.. apabila kita melalui kehidupan melencong dari jalan Islam, hati n fikiran terasa resah gelisah..

manusia, kita di design oleh Allah tersangatlah istimewa.. *tapi ramai lagi yang masih xberapa nak sedaQ.. -.-'

tanpa ilmu, susah sikit la nak rasa yang kita ni terlalu istimewa.. tanpa yakin ; beriman, susah nak rasa yang diri ni sangat berharga..

hatta, lebah pun ada fungsi n peranan atas muka bumi ni, apatah lagi kita yang Allah muliakan dengan pelbagai kurniaan..

jangan biarkan hati itu ditimpa penyakit, kita dianjurkan untuk lebih banyak menjaga hati berbanding mengubatinya, kerana pastinya kos belanja pencegahan tue tidak semahal belanja mengubatinya..

tu la sebab kita kena bersihkan selalu dengan zikir, dengan buat perkara-perkara sunat.. supaya hati tue kembali kepada fitrah yang inginkan kebaikan.. n kena jugak tuntut ilmu biaQ akal taw nak beza antara haQ n batil..


terdiam, terus merenung..
tarik nafas dalam-dalam.. 


0 comments:

Post a Comment

jom berkebun idea di sini.. :)