assalamu'alaikum.. ^^

bismillahirrahmanirrahim...

 - Islam lead the change -

sedaq xsedaq dunia semakin tua, masa semakin pantas berlalu. rambut yang dahulunya hitam sudah kelihatan sedikit keputihan. kudrat yang dahulunya gagah sudah semakin lemah.

wajah yang dahulunya jambu sudah semakin layu. ini semua bukti bahawa kepesatan masa yang xmampu sapa-sapa pun mengawalnya.


dalam keadaan macam ni, kita sebenaqnya memerlukan satu dahan untuk berpaut. berpaut dari terus dihanyutkan arus dunia yang entah membawa kita ke arah mana. kita memerlukan dahan yang sebegitu teguh n kuat kerana bukan hanya kita saja yang nak memautnya tapi mak, abah, rakan, teman n semua mereka yang xmahu terus tenggelam oleh tsunami masa yang menggila.

usah terus dipermainkan oleh dunia tetapi kitalah yang harus mempermainkannya. memetik kata seorang Murabbi tercinta, hanya jika kita paham apa makna dunia, maka xda langsung niat mengejar kemewahan yang menggila ini akan terlintas. Allahu Rabbi.. T_T

xterpikiaq nanti nak memiliki kereta mewah skyline atau lancer. xterpikiaq nak memiliki i-phone n xberminat nak kejaq chikaro cantik berdahi licin berpakejkan dagu yang runcing lagi. ini semua permainan dunia. 

sapa kata xmaw bercinta?

sapa kata xcemburu dok tengok kalian berpegang tangan n berpesta. tue xtermasuk bercumbu cendana kat bawah pokok pelam lagi. haha, dunia. dunia. 

cemburu, jeles. aku jugak ada nafsu, aku jugak ada cinta, percaya dak ?

aku ada hanset yang cukup kredit nak sms setiap masa. aku punya wang nak keluaq dating n tengok wayang. walaupun hanset aku murah n bukan i-phone tapi aku mampu bergayut berjam-jam bersama yang tercinta. ya, aku mampu lakukannya seperti apa yang kau lakukan bersama si dia !


cuma aku xmampu untuk menghina AGAMA. agama ku cantik, bersih, lengkap n indah. Tuhan ku n Rasul ku xpernah sesekali mengizinkan perhubungan antara bukan mahram sebelum akad terlaksana. cuma tue saja beza upaya kita.

ini saja yang aku xmampu melawannya tapi kau yang terlalu berani membuat langkahan sedemikian rupa. cuma, aku berjanji andai sudah terlaksana akad yang penuh makna satu hari nanti, wanita itu akan menjadi permaisuri paling berharga kerana cintaku xpernah ternoda. laaagi indaahh.. O_-


pada Allah S.W.T tempat aku berpaut n berdoa, semoga terus melindung ku dari tsunami dunia yang kian menggila. semoga aku, kau n mereka terus berpaut pada dahan yang sama. insyaAllah, jom kita belajaq romantik dengan Allah.. suweet gitu.. :)

p/s: rasa kekok pulak nak menaip bila lama xlayan blog ni.. :p

1 comments:

Mohd Omar said...

klau bleh xboh lgu pn xpa....dn stu lg klau bleh xpyh boh gmbaq lukisan kt ats tu....

Post a Comment

jom berkebun idea di sini.. :)