assalamu'alaikum.. ^^

bismillahirrahmanirrahim..

umpama mimpi..
hari yang sangat tenang.. menjanjikan ketenangan..

lepas habis kuliah, menuju ke Dataran Nilai.. *beli tiket untuk balik kampung Khamis ni, yahuu.. \^0^/
alhamdulillah.. segalanya dipermudahkan..

menuju ke ''taman syurga'', Masjid Nilai.
sunyi.. tapi masih ada yang ''menghuni'' di situ..

seusai solat asaq, ber'itikaf sebentar sementara menanti kehadiran sahabat sahabiah yang lain.. 
ifthor sama-sama.. saat paling romantis, ketika mana ber''dating'' di rumah Allah.. ya Rabbi.. sangat bahagia !

bacaan al-Quran daripada Abdullah Fahmi ber''kumandang''.. terasa ''air hangat'' mengalir di pipi..
ya Allah, bacaan yang satu ketika dulu sering aku dengaq.. saban hari.. kini kembali mengetuk pintu hati.. Allah.. syukur..


mak call.. sembang-sembang bahagia..
hujan da lebat dalam hati, rinduu.. 

monolog sendiri..
'' mak, abah.. mampu ka along jadi anak yang solehah buat mak n abah ''
'' mampu ka along jadi kakak yang baik buat tiga orang adik ribena kat rumah kita ''

sebak.. 
ya Allah, syukurnya aku ''lahir'' dalam bia'h macam ni..
ya Allah, pimpinlah aku di atas jalan yang Engkau redhai..

rindu.. aku rindukan taman syurga semalam.. ''bulatan gembira'' bersama sahabat.. 
sungguh, aku rindukan syurga-Mu !

0 comments:

Post a Comment

jom berkebun idea di sini.. :)