assalamu'alaikum.. ^^

bismillahirrahmanirrahim..


bila meletakkan Allah sebagai prioriti, di mata manusia pahit, di hati kita manis.. ya, xpercaya? cubalaah.. ^_^v

yang ni ada dapat di FB, pikiaq-pikiaq balik ada betoi jugak laa.. serba serbi yang kita buat, bukan semua orang suka.. kan.. ada saja pendapat peribadi masing-masing.. ouh, sila bersabaQ.. -_-'

nak taw mengenai apa? jom kita masuk ke zon monolog..


situasi pertama, kawin hantaran murah..

'' ish.... murahnya hantaran dia.. mesti ada apa-apa ni..''

situasi kedua, kawin hantaran mahai..

'' ish..... mahainyaaa.. nak juai anak ka apa..''


situasi ketiga, kawin umuQ muda..

'' ish.... muda-muda da kawin.. mesti ada buat benda xbaik ni ! ''

situasi keempat, kawin umuQ tua..

'' ish... da tua baru nak kawin, tu la muda-muda xnak kawin, orang da beranak-pinak dia baru nak kawin ! ''


situasi kelima, majlis buat kecik-kecik..

'' ish.... ni kawin ke ape ni, kedekutnya.. makanan pun ntah apa-apa.. bukan selalu, buat la besaQ sikit ! ''

situasi keenam, majlis buat besaQ-besaQ..

'' ish..... besor ye jah.. kalah anak DATUK, nak berlagak la tue.. macam anak dia je nak kawin kat dunia ni ! ''


macam mana.. huhu, penat kalau dok melayan satu-satu.. adaaa ja xkena.. wahai saudara seIslam ku, bersangka baiklah.. jangan dengaQ kata orang, dengaQ kata Allah..  pesanan akhir dari penaja blog, orang yang bersedia mengubah dirinya adalah yang paling bersedia sebenarnya.. ^_^v


p/s: kalau nak tengok lebih jelas, boleh klik kat gambaq untuk besaqkan imej.. ^_^v tehee

0 comments:

Post a comment

jom berkebun idea di sini.. :)