assalamu'alaikum.. ^^

bismillahirrahmanirrahim..

alhamdulillah.. alhamdulillah.. alhamdulillah..

bermula mid sem ni, ana insyaAllah akan mulakan liqo' dengan adik-adik tahun satu kat sini.. liqo' ni merupakan satu program wajib bagi adik-adik tahun satu kat sini.. macam tempat-tempat lain, contoh iium, depa panggil usrah.. beza dari sebutan, tapi membawa maksud yang sama..


akan ku touch n hold hati-hati kalian, insyaAllah..

ya Allah.. pada mulanya memang agak berat untuk ana terima tanggungjawab ni.. xyakin mampu membelai hati-hati yang ada nanti dengan tarbiyyah Islam.. sedangkan diri ni sendiri masih kegersangan ilmu.. apabila hadirnya sorang senior yang selalu tiup semangat buat ana, insyaAllah ana akan cuba laksanakan !

ana pernah hidup dalam dunia usrah ni ketika di sekolah menengah dulu, seronok sangat.. tapi usrah kami satu dorm.. paham-paham jela, ramai tuu.. then ustaz choose naqib n naqibah budak form three pulak time tu, alamak.. -_-' memang terketaq-ketaq la jugak, kita nak conduct kakak-kakak form four n five.. ana agak pelik la jugak kenapa ustaz pilih macam tu, n ana dah taw kenapa.. hehe.. sayang ustaz, n kakak-kakak n adik-adik n kawan-kawan ku yang terdahulu, maaf la kalau ada kekurangan dalam dunia kita berusrah dulu ya.. itu saja kemampuan pada waktu tu.. form three, baru nak mula bertatih cari pengalaman..


sebenaqnya usrah ni merupakan satu medan untuk kita mengubah seseorang individu.. banyak insan-insan yang da berubah hasilnya dengan mengikuti usrah... benar.. kenapa?

jawapannya ialah laksanalah usrah tu dengan hati sebab kita berurusan dengan hati-hati yang cintakan Allah dalam berusrah..

ya Allah.. takut jugak sebenaqnya ni.. takut ana rebah di pertengahan jalan.. dulu kita yang di bimbing, sekarang kita pulak yang nak kena membimbing.. sekarang ni cuma dok pikiaq kena buat persediaan, persediaan untuk mendekatkan hati adik-adik dengan hati ana ni.. 



ya Allah......mampukah hamba, ya Allah.....

akan ku terus menyeru..
berjalan menuju Yang Satu..
' kita hanya penyeru bukan penghukum '
practice make perfect, ayuh mardhiah !

demi memastikan pentarbiyyahan itu berterusan.. dengarlah duhai hati ku.. akan ku jentik n tengking hati ku sebelum aku ingin menjentik hati-hati lain.. hati yang mati xkan mampu menghidupkan hati-hati mati yang lain..


usrah itu tunjang tarbiyyah.. usrah bukanlah segalanya, tetapi segalanya bermula dengan usrah..

p/s: khas buat bakal adik-adik liqo' nanti.. jangan risau, kak mardhiah never touch n go in ur heart without tarbiyyah.. but, i would try my best to touch n hold ur heart with tarbiyyah, insyaAllah.. ^_^v

0 comments:

Post a Comment

jom berkebun idea di sini.. :)