assalamu'alaikum.. ^^

bismillahirrahmanirrahim..

kalau kita xmampu menangis kerana Allah, maka menangislah kerana ketidakmampuan itu


alhamdulillah.. alhamdulillah.. alhamdulillah.. ya Allah..


travelog yang sarat dengan erti kehidupan n perjuangan !



aku jumpa lebih dari apa yang aku minta..


malam Sabtu.. termangu seketika.. tatkala mana memikirkan adakah al-faqirah ini, mampu..
mampu mempersiapkan diri untuk berhadapan dengan hari esok..


selesema bukan penghalang !


mengintai semula.. niat ikhlas..
moga-moga tenang.. mudah-mudahan berkat..


28 April 2012, Sabtu..


satu lagi sejarah yang terlakar kemas dalam diari hidupku..


ketika mana dihujani dengan ujian ketika itu, bersama sahabat..
subhanallah.. lagi perit sebenarnya perjuangan Habibullah suatu ketika dahulu..
apakah pantas untuk aku menyerah pada saat ini.. 


harus kuat.. kenapa perlu tunduk akur kepada kezaliman..


ketika mana aku n sahabat terkepung, the Love Letter From Allah was faithful with us !


duduk berdua di tepi longkang.. 
bau sampah sarap sayup-sayup menerjah ke rongga hidung tatkala mana angin bertiup..
kedengaran bunyi das-das tembakan tidak jauh dari situ..


ku baca n amati ayat-ayat dalam surah Yassin.. air mata kian laju..
ya Allah, apakah tertulis ajal buat ku pada detik ini..
hati bergetar..


teruskan bacaan.. teringat lagi apa yang aku bimbangkan..
pak cik itu.. ya Allah.. dia yang berhak ke atas keamanan di sini sebenarnya.. moga-moga pak cik selamat dalam lindungan Allah.. TT_TT


ingatkan abah.. mak..
teringat dosa-dosa lepas.. apakah Tuhan akan ampunkan dosa-dosaku? TT_TT


terasa benar..
yang aku ni seorang hamba..



p/s: akan ku didik anak-anak ku menjadi seorang Pejuang yang memperjuangkan keadilan.. akan ku jadikan mereka mata rantai dalam memperjuangkan Islam seanteronya.. yeah ! amanat seorang ibu buat anak-anaknya.. NANTI ! ^,^ insyaAllah..

0 comments:

Post a Comment

jom berkebun idea di sini.. :)