assalamu'alaikum.. ^^

bismillahirrahmanirrahim..

sejenak mendiamkan diri.. bukan bermakna sudah lupa.. tapi, nak menyemarakkan lagi rasa rindu tu.. 
masa.. amat setia dengan tugasannya.. xpernah lelah berjalan.. 


terkadang kita merasa..

'' akak.. ana rasa lemah sangat..''

pada hari yang berikutnya..

'' alhamdulillah.. ada apa-apa yang boleh ana buat x..''

ada saat yang kita merasakan momentum kita dalam melaksanakan sesuatu tugasan sangat berkobar-kobar.. adakala juga, kita sangat lemah.. momentum itu kian terhakis.. kemana hilangnya semangat itu.. kenapa harus begini?


ayuh, kita semak kembali hubungan kita dengan Dia.. terkadang, Allah terpaksa mencubit kita, Allah terpaksa menampar kita.. kerana apa? kerana Allah ingin mendengar rintihan kita.. Allah ingin melihat ratapan kita.. tidakkah kita punyai rasa seperti itu tatkala sudah jauh pergi meninggalkan-Nya..?

pandanglah sesuatu tu dengan mata hati.. nescaya, insyaAllah kita mampu melihat yang tersirat melalui yang tersurat.. keyakinan yang tinggi hanya terletak pada hati hamba yang dekat dengan-Nya.. insyaAllah.. 

jadi, apabila kita diuji yang tu menunjukkan bahawa Allah sangat saaaayangkan kita.. Allah xnak kita jauh dari Dia.. romantikkan Allah.. susah ooo nak dapat Cinta yang sebenarnya cinta.. sentiasa nak kita mendampingi Dia.. n memang fitrah kita yang perlukan Dia.. 

jadi, jangan terlalu excited mengejar habuan dunia.. 


ramai orang ingin kaya dengan harta dunia, namun alangkah indahnya sekiranya mereka juga mahu kaya dengan harta akhirat.. kan? mesti suwwet gitu.. 

oke.. i have to go right now.. banyak kerja yang beratur menanti ana.. huh ! semangat.. =,='

sebelum tue, ana tinggalkan anda dengan sebuah cerita pendek ni.. nanti conclude sendiri oke..

di sebuah negara, ada seorang Raja ni yang sangat pemurah.. then, once upon the time Raja ni turun menemui rakyat jelatanya.. Raja ni bertitah bahawa dia nak bagi tanah.. so, bagi sesiapa yang berminat boleh ikut event yang Raja tu anjurkan.. peraturan nak dapatkan tanah tu, seseorang tu perlu berlari sejauh mana sekalipun yang dia nak.. maka seluas itulah tanah yang bakal ia perolehi dengan syarat kena balik semula kepada Raja tu sebelum matahari terbenam..

maka, ada seorang pemuda ni.. dia berlari dengan pantas sekali selepas wisel ditiup.. lariannya diteruskan tanpa menoleh ke belakang.. sehinggalah matahari sudah terpacak di atas kepala.. kemudian, dia tengok jarak tanah tu.. 

'' mmm.. masih belum cukup..''

dia meneruskan lariannya.. terus berlari, berlari n berlari.. sayangnya, dia sudah terlupa bahawa dia pasti kehabisan tenaga untuk kembali menemui Raja tersebut.. sehinggalah menjelang petang, matahari kian terbenam.. pemuda itu berpatah balik.. berjalan dalam keadaan lemah n longlai.. dalam perjalanan pulang menemui Raja tersebut, dia telah meninggal dunia.. tidak sempat menemui Raja.. maka, tidak ada apa yang dia perolehi, cumalah sehektar tanah untuk mengebumikan jasadnya..

mmm.. fahamkan.. so, fikir-fikirkan.. :))



*jangan lupa conclude keh.. 

sekian_sudah@yahoo.net ^_^v

2 comments:

SIHAR said...

x larat nk baca =p

Cik Ayu Mardhiah said...

hoho.. xletak syarat suruh baca sampai abis pun.. :D

Post a Comment

jom berkebun idea di sini.. :)